Obserwatorzy

Translate

niedziela, 31 marca 2019

Sobie a muzom; naszyjnik


       Kolejna praca zrealizowana w sezonie zimowym; naszyjnik z koralików Toho w kolorze kości słoniowej, turkusu i złota. Rozmiar koralików to 11o i niewielka ilość w rozmiarze 15o w kolorze złotym do wykończenia listków. Wszystko zrobione igłą do koralików z użyciem żyłki. Sznur tzw czwórkowy ; cztery koraliki i następne rzędy to już tylko wg systemu, trzy- dwa -dwa-jeden aż osiągnie się żądaną długość. Cała tajemnica to nauczyć się gdzie przeciągnąć żyłkę aby zawsze było cztery koraliki.
  Poniżej efekt moich zmagań z koralikami i igłą.

 

 

 

 Piękna wiosenna pogoda skusiła mnie do wyjścia na długi spacer i oczywiście do ogrodu . Stwierdzić należy, że błyskawicznie przyroda przywdziewa zieloną barwę a ptaki urządzają sobie festiwal ćwierkania. Pozostaje nam tylko delektować się urokami darowanymi przez Naturę.
W ogrodzie czeka dużo pracy przy stałych nasadzeniach, zaczynam więc jutro. Kilka wczesnych kwiatków już kwitnie, inne idą w pąki,,, robi się uroczo. Lawendy i róże bardzo dobrze zniosły zimę a forsycja i pigwowiec już prawie rozkwita. W tunelu zerwałam po raz pierwszy sałatę, którą wysiałam na zimę.Tego eksperymentu nie przetrwała rzodkiewka ale niedawno zrobiłam ponowny zasiew i już ładnie rośnie. Na grządce siedmiolatka wypuściła 20- centymetrowy szczypior więc się nie oparłam. Tym sposobem na talerzu również smakowałam wiosnę. 


         Wczoraj uporałam się z łazienką, trwało to trochę ale efekt zadowalający. Pracy sporo a jeszcze więcej zamieszania; wszystko z powodu umywalki. A było to tak; upadł mi szklany słoiczek z kremem, umywalka pękła i do wymiany. Zamieszania było trochę z zakupem, bo to w puszczana w szafkę a teraz to już na blat. Zamówiłam w składzie budowlanym ale się nie doczekałam. Po pięciu tygodniach zwrócono mi zaliczkę. Znalazłam taki sam model w sklepie internetowym i w ciągu dwóch dni miałam ją w domu. Umywalka stała się asumptem do odnowy całej łazienki; usunęłam fugi i nałożyłam nowe,  wymieniłam silikony, zrobiłam renowację mebli a przy tym remanent zawartości szuflad i szafek, pomalowałam sufit, wymyłam okno i całą resztę. Zawiesiłam nową firankę i nareszcie mam czas na przyjemniejsze zajęcia. Szczerze mówiąc nie myślałam, że dam radę ale z efektów jestem zadowolona. Muszę kupić jeszcze coś na posadzkę; dywaniki włochate nie zdają egzaminu przy ogrzewaniu podłogowym więc z nich zrezygnuję, zastanawiam się nad matą antypoślizgową ale nie mam z tym doświadczenia. Może ktoś zna ten produkt? Będę wdzięczna.

8 komentarzy:

  1. Jaka piękna praca, rzadkość.Wiosna rozgościła się na całego,piekne kwiatuszki kwitną w ogrodzie.Zdolna jesteś nawet jako budowlaniec,nie wspominając o ogrodnictwie.U mnie też by sie zdało tak odswieżyć łazienkę ale nie mogę tego zrobić bo by ślubny się obraził,nawet nie wspominam bo dzisiaj znowu coś się zaczyna z nim coś dziac.Odnośnie maty nie poradzę gdyż u mnie nie ma nic na podłodze,nie może po prostu być,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz i słowa uznania.Od 15 lat, kiedy moja druga połowa przeżyła operację na otwartym sercu robię za mężczyznę w tym związku. Chcieć to móc a wiedza na każdy temat jest dostępny na wyciągnięcie ręki. Ulenko myślałam, że mnie zbanowałaś bo pisałam komentarze do Twoich ostatnich dwóch postów i ich nie ma,podobnie u P.Marii. Chustka jest zachwycająca!!!Nie wiem co się porobiła ale dojdę do tego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naszyjnik prześliczny i w kształcie i w kolorze:)
    Na podłodze w łazience tylko przy wannie mam mały kawałek maty łazienkowej, takiej z dziurkami, z gąbko-pianko-gumy? Takie coś jest w każdym sklepie z akcesoriami łazienkowymi. Nadaje się na ogrzewaną podłogę. Jak się zniszczy wymieniam na następny kawałek. Podziwiam za wykonane prace:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i poradę. Pomogłaś mi zdecydować i właśnie zamówiłam na Allegro. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Dziękuję,jest komentarz i jak zwykle bardzo miły,będzie już ok,

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem Twoich artystycznie wykonanych prac. Twój naszyjnik jet piękny.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za tak budującą ocenę i pozdrowienie.

    OdpowiedzUsuń