Obserwatorzy

Translate

wtorek, 28 lutego 2012

Niepokorność


             "Mierzyć w gwiazdy lecz stąpać po ziemi "- nie wiem kto jest autorem tej sentencji ale bardzo mi się podoba.
     Kiedy jestem pochłonięta moim tworzeniem, zdarza mi się zapominać o drugiej części tej sentencji. To jest właśnie urok całego procesu tworzenia. Nie myślę wtedy o sprawach przykrych, które mi się przydarzyły. W pamięci mojej duszy zacieram niemiłe sprawy, przykre słowa, które dotknęły mnie czasem aż do bólu.... 
            Moje artystyczne działanie wyzwala i potęguje tylko miłe wspomnienia, doznania radosne, które sprawiają, że o ludziach bardzo bliskich i tych mniej bliskich myślę ciepło, bez uzasadnionej urazy. Myślę, że właśnie to jest tym co nosi miano radości tworzenia.
           Być może a nawet na pewno myślą niektórzy, że to nienormalne a może nawet obłęd, rozdwojenie jaźni...Być może...
Co więc jest normalne?
- Nienawiść?
- Hipokryzja?
- Pycha?
- Bezpodstawne oskarżanie i negatywne ocenianie bliźnich?
         Wybieram siebie taką jaką jestem, ze swoimi niedoskonałościami.Nie ma przecież ideałów to też jest niemożliwym aby się za ideał uważać. Można być tylko idealistą i tej filozofii hołduję. Nie zależy mi na tym co pomyślą o mnie inni. Dla mnie ważne jest tu i teraz i to co robię; odkrywam nowe techniki, dochodzę do ciekawych efektów ot tak mimo woli... Czasem okazuje się, że znajduję klucz do dawno otwartych już drzwi. To też jest fajne, daje mi satysfakcję. Od czasu do czasu ktoś, zupełnie obcy prześle e-maila z pochlebną opinią łechcąc moją próżność albo po prostu zaprosi do współpracy przy realizacji jakiegoś projektu. Jestem za to bardzo wdzięczna jednak jako wolny strzelec nigdy nie wchodzę w coś co mnie jako skromnego twórcę może w jakikolwiek sposób ograniczać.
         Wiem na pewno; moje życie będzie tym co stworzę i nikt nie ma prawa tego osądzać. Reszta to już sprawa mojego rozrachunku z Bogiem.

                                                         Main klaine welt = traumwelt.
1 ... 11 , 12 , 13 , 14 , 15 ... 16

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz