Obserwatorzy

Translate

niedziela, 27 stycznia 2013

Romantic box


        Nie jestem wyjątkiem.Kocham wszystko to co w swej urokliwości nawiązuje do minionych epok. Zachwycam się wyszukaną formą przedmiotów utrwalonych na starych obrazach i rycinach oraz na współczesnych fotografiach eksponatów muzealnych i zabytkowych wnętrz. Staram się dociec jak powstały, kto je wymyślił i kto je wytworzył..... Jakimi narzędziami pomocował się wytwórca ? Wszystko jedno; kunszt i mistrzostwo zadziwia. A przecież powstawały w małych pracowniach rzemieślniczych, manufakturach. Widać, że w ich wykonanie wkładano pasję i serce. Te przedmioty mają duszę, bo były dziełem rąk ludzi z duszą. Dziś w dobie rozwiniętych technologi większość powstających form jest uproszczona, tak jakby człowiek szedł na skróty. A nawet jeśli produkowane są wyszukane formy , nie jest to już nic nowatorskiego, tylko kopie tego co już było. I owszem zachwyca, bo staje się dostępne praktycznie dla każdego. Możesz to po postu mieć i cieszyć oko.Jednak z racji swej masowości traci urok i wartość.Stają się bezduszne; tak jak bezduszne są maszyny, które je wyprodukowały. Rękodzieło samo w sobie nawiązuje do starych tradycji rzemiosła artystycznego. Nawet jeśli jest z gatunku tych "naiwnych " to i tak w większości zachwyca ; bo ma w sobie to "coś" tę iskrę daru .... Problem w tym; nie jest konkurencyjne. A słowo " kryzys" powtarzane setki razy utrwala się w świadomości ludzi tak mocno, że dochodzą do wniosku, że na nic już ich nie stać. A na pewno nie na taki zbytek jakim jest produkt rękodzielniczy. Oszczędzają na niewiadomą przyszłość...
"Quo vadis, Domine?" 
Kocham więc odizolować się w swoim małym świecie i tworzyć takie drobiazgi, które mnie osobiście bardzo cieszą i ubogacają. Na to mogę sobie pozwolić. Bo na pewno, moje IQ nie pozwoli sobie na to aby ktoś sterował moim umysłem.
                                           

                  Dziękuję, że starczyło Ci cierpliwości aby to przeczytać i obejrzeć.
Ps.
Bardzo nie lubię jak ktoś kradnie moje pomysły.
Nie jest to ujmą dla mnie a tobie splendoru nie przyniesie.
 
10:14, kamanill , shabby chic  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz